Cake pops.

Har gett mig på ett andra försök att göra cake pops.
Första gången gick såhär.

Vet inte riktigt hur jag ska säga att det gick denna gång. Tyckte att det gick bra i början. Jag hade koll på läget, tyckte jag. Mixade ballerina kakorna, tillsatte lite philadelphiaost, och lite mer...då blev smeten lite för kladdig, så hade i lite lite vetemjöl. Rullade bollarna, som jag sen lät vila i kylen medan jag smälte choklad. Doppade pinnarna i chokladen innan jag stack i dom i bollarna. Sen fick dom vila igen i kylen. Dom såg bra ut och allt verkade lugnt. Smälte den vita chokladen försiktigt i mikron. Det gick bra. Kladdade på lite choklad på bollarna och skulle sätta ner dom i en skål fylld med socker för att låta chokladen stelna. Märkte då att jag lyckats gjort bollarna lite för stora. Eller så skulle jag haft en större skål med mer socker i. När jag satt i 3st ramlade alla ur och föll i golvet! Pust och stön! Slutade med att jag struntade i sockerskålen och ställde alla klubborna upp & ner på en tallrik. Sen försökte jag knyta små rosetter på pinnarna. Helvetes pillergöra! Så dom blev inte perfekta.

Men goda blev dom :)



Lite söta ändå va?

Kommentarer
Postat av: Patricia

Väldigt söta :) synd att de ska vara så krångliga att göra bara..

2012-03-20 @ 09:04:35
URL: http://envilla.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja! Men nu är frågan om jag kan ha dom ;)

2012-03-20 @ 21:21:00
URL: http://viiii.bligg.se
Postat av: Sandra

Ja! Men nu är frågan om jag kan ha dom ;)

2012-03-20 @ 21:21:21
URL: http://viiii.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0