Första cake popsen.



Vi gjorde ju en choklad sockerkaka i lördags. 
Idag var det fortfarande en liten bit kvar utav den. Istället för att kasta den ville jag försöka mig på att göra några få cake pops :) Det var ju hur enkelt som helst. Bara att smula sönder sockerkakan och blanda i lite philadelphia, rulla bollar OCH STÅ I KYLEN 30 MIN!!! Vilket jag glömde. Med en ivrig unge bredvid mig kan man inte tänka på allt. Vi hade bråttom och satte i pinnen och doppade i chokladen på en gång, vilket inte blev så lyckat. Bollarna var så mjuka att pinnen åkte ur eller igenom hela bollen. 

Tur är att man lär av sina misstag.

Nu står klubborna i kylen och stelnar på sig lite iaf :)

Nästa gång ska jag ha vit choklad hemma. Lite roligare som man kan färga i någon glad färg så bollarna blir färgglada. Samt grillpinnar som är lite mer stabilare än tandpetare. Också ska jag definitivt komma ihåg att låta bollarna stelna innan man doppar dom i chokladen!

Snart ska jag och Julle äta varsin klubba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0