Tråkig nyhet.



Tycker det är väldigt ledsamt att The Ark ska sluta med det som dom är så bra på.
Har många minnen till deras sånger. Lyssnade mycket på dom under gymnasietiden.

Denna låt är ju underbar!

Förskolebarn

Julius har börjat på förskolan! Är inne på andra veckan med inskolning. Det går väl si sådär. Men bättre än för många andra barn. Vi fick plats på Lingongårdens förskola tills sommaren. Han blir där 15h/vecka. Bara så att jag får lite tid till att studera. Skulle inte vilja ha honom där heltid ändå...det är lite väl kaotiskt!

Sen till hösten får vi förhoppningsvis plats på Magnetens förskola dit vi sökte i 1:a hand. Dock kommer han nog inte att vara där varje dag då jag och bebisen ändå blir hemma. Men bara så att han får träffa andra barn och lära sig att umgås och leka med andra.


syskonvagn

Först tänkte vi att vi inte skulle behöva köpa någon större vagn. Julius gillar inte så mycket att åka vagn längre. Han ska bara gå och gå och gå hela tiden. Det tar en evighet att ta sig någonstans. Det är kul att han vill gå. Men har man bråttom blir det lätt lite stressigt :)
Vi tänkte att det kanske skulle räcka med en åkbräda. En såndär man sätter på vagnen. Syskonet behöver bara stå på brädan och rulla med. Men efter att ha funderat lite klickade jag mig in på blocket och fann en fin hyfsat ny syskonvagn i Hedemora. För nästan halva priset! Då kunde jag inte låta bli :)



Det är en babytravel. Med liggdel som man enkelt lyfter av.
Kompakt och smidig vagn. Får väl se om vi är lika nöjda efter sommaren när man har fått användning av den :)

- Vill ni ha fler nyheter?

Kombi

Eftersom vi kommer att utöka familjen så har vi köpt oss en familjebil.
Det blev en Ford Mondeo.

Den är väldigt stor. Och då menar jag STOR!
Får knappt in den på parkeringsplatsen. Vi har inte vågat fickparkera med den än :)

- Men gud så skönt det är att bara slänga in vagnen och allt annat i skuffen!


VI ÄR TILLBAKA!!!

Hej allihopa :)

Nu är vi i familjen Torstensson/Drottesjö tillbaka i bloggvärlden!

Och det känns ju underbart. Även om vi just nu har NOLL läsare. Men det ska vi ändra på snarast!

Efter att ha varit borta i 6 månader så har det hänt lite i våran familj.

Är ni redo?

- Ok, shoot...

En fjärde familjemedlem kommer att anlända i skiftet juni/juli. Oh yes, you heard me! Julius ska bli storebror! Och vi är så glada :) Jag mår bra, precis som förra gången jag var gravid. Endast nästäppa som jag har att gnälla över.  P.s. för er som undrar så var det planerat.



Bebis i vecka 17+1

Flera nyheter kommer lite senare!

RSS 2.0