Alla mammors dag!

Grattis alla mammor på er dag idag!

Det skulle vara kul att få veta vad ni andra mammor fått av era barn idag,
så om ni vill får ni gärna kommentera och berätta!

Vid frukosten imorse fick jag en present av Julius,
nämligen 3:e säsongen av True Blood!



Som jag har väntat på den, hela våren.
Dvd:n släpptes i onsdags så Johan var då snabb att beställa hem den :)

- Nu är det filmkväll som gäller...

Marknads-helg




I helgen är det marknad i lilla Ludvika.
Det är även världens minsta marknad.
Men bara det finns karuseller så gör det ingenting :)

Julius fick åka karusell för första gången igår. Det gillades verkligen!
Jag vågade inte lämna honom ensam i karusellen så satt med bredvid.
Efter åkturen skulle han ABSOLUT inte kliva ur bilen! Han gallskrek och sparkade.
Kanske var dumt att låta honom åka för nu kommer han ju jämt vilja åka så fort han ser en karusell,
kul men dyrt för oss :)

Utan rubrik.


"Baby to be"

Idag har jag hämtat hem ett gratis-paket ifrån apoteket.

Det är bara att registrera sig på denna hemsida och hämta paketet.

Paketet innehåller lite olika saker som;
hudvårdsprodukter till din bebis, föräldrartidningar, nappflaska mm.


Mage i v. 34+4

Tokig i rutchkanor!

Idag har vi cyklat runt i stan och provat flera olika rutchkanor.
Julius blir som tokig. Han verkligen älskar det!
Han kan åka hur många gånger som helst.

Han kiknar av skratt varje gång :)





Grillning i Sörvik

Igår blev det grillning hos mormor & morfar.
Med 2 andra barnfamiljer.
Trevligt värre!


Stor mage i v. 33+6.

Vitamin-boost



Laddar denna morgon med en smoothie bestående av;

  • mango
  • banan
  • solhavre
  • honung
  • passionsfrukt

Dålig-mamma-känsla

Denna förmiddag har verkligen sprungit iväg.
Julius vaknade strax innan väckarklockan skulle till att ringa. Jag fick börja med att dammsuga för hunden hade dragit med sig en halv sandlåda in i köket (är det inte Julius så är det hunden!).
Direkt efter dagislämning åkte jag till MVC för kontroll;

Min vikt: 69 kg
Magmått: 30 cm
Fosterljud: 147

Väl hemma igen gick jag igenom en föreläsning och började skriva lite mer på ett grupparbete. Och jag kan ju säga att när man sitter med ett arbete har man plötsligt noll koll på tiden! Någonting fick mig att plötsligt kolla på klockan och då visade den 10.58 (!) SHIT!!!! Julius väntar på mig nu!
Jag har inte en enda gång varit sen att hämta honom, snarare brukar jag vara tidig...så jag fick genast en dålig-mamma känsla inombords. Som tur är har vi nära till dagiset, dock fick jag ta bilen istället för att promenera som jag hade tänkt göra.


Julius imorse på väg till dagis :)

Julius bästa kompis på dagis heter Gösta.
Julius har redan fått smeknamnet Julle av kompisarna.


Aktiv bebis.

På kvällarna är bebisen som mest aktiv.
Alltid när jag ska försöka sova.

Vecka 33+0


Kul med vattenpölar!


Cirkus

Igår fick Julius gå på cirkus för första gången.
Vet inte om det var så himla populärt. Det höll på mellan kl 19-21. Julius brukar lägga sig kl 19.
Men vi chansade ändå. Det gick bra så länge det var djur, dock var det inte så mycket djur...endast hundar, katter och en häst (!). Jag som trodde det även skulle vara elefanter och kanske tigrar. När clownerna var framme blev Julius livrädd och grät. Också var jag klantig som inte tog med hörselskydden för dom spelade jätte hög musik hela tiden (!). Trodde inte dom skulle göra det med tanke på att det mest är barn där.

Efter pausen fick Julius lite mer energi och började klappa händerna och dansa i mitt knä.



När vi kom hem var han enormt trött, men kunde inte sova...vi fick springa in till honom varannan timme. Han var varm, grinig, kunde helt enkelt inte sova. Kanske att clownerna spökade i hans tankar. Det kanske var en traumatisk upplevelse för honom.

- Så, nej...inge mer cirkus för oss på några år!

Gravidlista

När fick ni reda på att du var gravid? 25 oktober 2010


Beräknat förlossningsdatum: 2 juli


Var det planerat? definitivt


Berättade för familjen: början på december, efter inskrivningen hos mvc.


Har du mått illa? nje...inte direkt.


Foglossning? nej


Andra krämpor? nästäppa från start till slut (precis som förrra gången), håll-liknande känslor vid promenader och ibland värk i vaden på nätterna.


Cravings: frukt, sura saker (citron, godis)


Avsmak för något?: kycklingfilé (grillad går bra), cigarettrök


Vad tror du att det blir för kön? flicka


Första ultraljudet: 24 januari 2011


Behöver du kissa ofta?
ja, kanske varannan timme och minst 1 gång på natten.


Hur mycket har du gått upp i vikt: hittills (v.32+4) 11kg


Är du rädd inför förlossningen? nej, vet ju vad som väntar och det kan ju inte direkt bli värre än förra gången då jag blev igångsatt.

 


Härligt med regn!

Visst är det väl härligt med lite regn efter flera dagars sol & hetta?

Tycker att det har varit lite jobbigt de senaste dagarna med denna värme, men jag klagar inte!
Absolut inte. Det är bara min kropp som klagar, inte hjärnan :)

Tog cykeln som vanligt idag för att lämna Julius på dagis.
Dit vägen gick bra.

När jag kom hem såg jag ut såhär:



Tur att jag bara skulle hem och inte till jobbet :)

Måndag hela veckan.

Nu är det måndag igen...
Den enda lugna dagen i veckan då Julius är hos mormor.
- Det är så lugnt & skönt!

Då jag brukar passa på att;
  • handla mat
  • göra ärenden
  • städa
  • tvätta
  • plugga
  • träna
  • vila
Idag blev det handla mat, plugga ute i solen och träning.


En bild från i helgen då vi var på gården i Avesta.



Julius rockar loss!


10%

Idag har Åhléns 10% rabatt på ALLA varor i HELA varuhuset!!!

OBS! Om man är klubbmedlem!

Som jag så klart är :)
Jag var en snabbis på stan medan Julius var på dagis. Jag var i akut behov av en rakhyvel (råkade kasta den förra i golvet så den gick i tusen bitar) och Brittans nya album. När jag kom till kassan påpekade expediten att:
- Om man är klubbmedlem så är det 10% på alla varor, om du inte har noterat det redan.
- Jaha, sa jag och kollade mig runt i varuhuset och såg då att det hängde skyltar precis överallt.
Hur fan hade jag kunnat missa det?
Hjärnan började arbeta och jag kom genast på en massa saker som jag/vi ville ha/behövde
...kläder, skivor, filmer, böcker, hygienartiklar, ljus, köksinredning...

Nej, Nej, Nej...Linda NEJ!

Varför blir det så?
Så fort man ser/hör/läser att det är rabatt på någonting så kommer man på flera anledningar till att handla, fastän det egentligen inte är nödvändigt. Och det spelar ingen roll hur många % rabatten är på. Man tänker att ja, men då sparar jag ju en massa pengar, men man gör ju fortfarande av med en massa pengar!

P.s jag gick ut ur varuhuset utan att köpa en massa onödiga saker!

"Julle in action"



Klockan 07.00 på morgonen var Julius såhär pigg!

Bra start på dagen!

Idag blir det att göra ärenden på stan.
Besöka MVC. Julius ska få följa med för första gången.
Sedan lek på VillGott. Ska få lite mammakläder av en annan mamma.

Ännu en husvisning.

Idag ska vi på husvisning i Marnäs.
Ett fint, charmigt litet hus!

Får se vad det väcker för känslor när vi kommer dit.
Jag vill känna denna speciella känslan. Att här vill jag bo!



RSS 2.0