Svamp.

I helgen har vi varit på gården.

Gick en sväng i skogen. Vad tror ni vi fann?
Massvis av skogens egna guld! Överallt.

Jag, Julle och mormor plockade för fullt. I påsar. Fryspåsar. Hundbajspåsar. Ica påse. Och i en träkorg. Till slut fick vi ge oss. Trots att det fanns mer runt omkring. Försöka blunda och gå därifrån. För att kunna låta bli att plocka mer. Vilken fantastisk skog vi har!

Nu då. Är det bara det jobbigaste kvar. Att rensa allt! Gick igenom en påse ikväll. Julle hjälpte till. Det kommer ju ta en hel vecka att rensa allt! Gav grannen en påse." - Åh får vi allt detta, åh tack så jättemycket, det här är det bästa jag vet! "

Hmm, glömde jag säga att det var orensat?

Nån mer som vill ha?



Fina dagar.

Vi har haft 2 helt ok fina dagar nu, tycker jag iaf. Lite regn på fm. Men bättre på em så vi har varit ute.

Igår lekte vi ute på gården. Livia var med och sparkade fotboll. Och cyklade för första gången.

Det bästa mellanmålet denna tid är ju plommon från eget plommonträd! Smaskens!

Idag tog vi en promenad/cyklade till pappa på jobbet. Där fick vi smaska på god chokladtårta :)

Julle ville inte vara med på bild denna gång, så ni får nöja er med vårt minsta charmtroll :)


Bamsegympa.

Idag tog jag lite kort på bamsegympan.
Julle är så duktig. Lyssnar på ledarna och gör precis som man ska göra. Väldigt bra kontroll över kroppen! Och han älskar det. Ivrig från morgonen och har sååååå bråttom dit när klockan väl blir 17. Vill så klart inte åka därifrån sen.

Bildbomb.


Kalas.

Idag ska vi på 1-års kalas.
Barnens kusin Isabella som har fyllt år.

So off we go mot Strängnäs!


Vardag.

Idag börja pappa J jobba igen. Efter 3 månaders pappaledighet + 2 veckors semester. Det känns ju att man är själv med barnen igen. Ryggen blir att värka extra mycket. Trött i huvudet och öronen! Klockan är 19, får man lägga sig för natten då?

Var på kyrkis idag. Åt pannkakor, lekte, sjöng och målade ansiktsmasker. Julle skulle så klart ha en fjärilsmask. En som man sätter för ansiktet med snöre runt huvudet, alltså.

Efteråt följde Lovisa och Lexus med oss hem :)

En heldag med andra ord!


Instagram

Jag var typ sist i världen att skaffa en IPhone. Var länge emot strömmen. Har haft den en månad nu. Och jag kan väl inte annat än säga att det är den bästa telefonen jag haft. Om man nu kan kalla det för en telefon. Fick första räkningen i förrgår. Hade endast ringt i några minuter! Men desto mer surfning. Helt otroligt hur tekniken utvecklas! Varför stå still i utvecklingen, liksom. Borde ha köpt denna AJFÅON 4Sssss för länge sen...

Jag har även följt med strömmen att skaffa Instagram. Fattade först inte grejen med det. Men det är ju hur kul som helst! Fota. Posta. Fota. Posta.

Om ni vill följa mig på Insta...
elindat som ni ska söka efter!


På gården.

Vi är på gården i helgen. Denna gång har vi bättre tur med vädret. Så nu kan vi vara ute och fixa lite. Dessutom är även moster Josefine, Marcus och kusin Isabella och katten Blixten här.

Snart får vi STOR besök. Fira 3-åringen ännu en gång. Men sen är det slutfirat. Han blir ju alldeles för bortskämd annars! Tror att han ska få paket och tårta varje dag.

Denna gång fick pappa J baka tårtan.
Visst är det en vacker syn?



Ten points.

Tog en kort runda på Kupolen idag. Skulle hämta hem en ny varukorg till vagnen.

Tittade in på Nilson shoes och fann flera fina skor :) är otroligt svag för skor...

Älsklingen köpte detta fina par till mig.
Love. Love. Love.


True Blood.

Idag har vi hämtat hem 4:e säsongen av True Blood. Även den är en superbra serie. Med läckra Eric ;) Nu vet ni vad vi gör de kommande kvällarna när barnen har somnat!

Ikväll började vi maratonen med ostrullar fyllda med jordnötssmör...


Pjux.

Kan ju inte annat än älska dessa söta gamla fodrade skor, som jag hade som liten.

Julius hade dom.
Och nu har Livia dom.


Åka buss.

Idag har vi haft fullt upp. Som alla dagar. Började dagen med att tvätta och bädda rent. Fick lekbesök av Sussie och tjejerna. Efter lunch lekte vi en stund i lekparken på vägen till dagens höjdpunkt; Me&I klädparty! :)

Fanns mycket fint till mammorna i denna kollektionen :) jag fastnade för "slim jeans" så dom slog jag till på! Rosa tights och strumpor till Livia. Julle fick välja men fanns inget som dög för herren. Tur för mig.

På vägen hem blev det värsta regnskuren. Som tur var kom bussen precis. Så vi hoppade på! Med barnvagn och cykel!

Livias första bussresa :)
Hon tyckte det var såååå spännande, vi ska nog åka buss oftare.


Fredagsmys.

Ännu en kväll i min ensamhet.
Without my manfriend.

Sätter på bästa filmen;
Sex and the city.

Tänder alla ljusen. Häller upp chips i skålen. Lutar mig tillbaka.

Bästa scenen! Chokladpudding i brallan :)


Livias första steg!

Nu kommer filmen ni väntat på...
 
Som sagt var det inte så lätt, men håll ut, stegen kommer i slutet av filmen!
Obs, ni kanske blir lite åksjuka i början!
 
 

"Idag är ingen vanlig dag...

...för det är Julles födelsedag, HURRA HURRA HIURRA!!!!"
 

Sjöng jag och Livia imorse när vi gick in och väckte brorsan. Han flinade upp med hela ansiktet :)
Han fick öppna ett stort paket som han har varit och fingrat på många gånger under sängen.
Sen åt vi tårta till frukost. Inte var dag man får göra det! 
 
Har inte blivit så mycket mer fira idag. Barnkalas har vi ju haft redan.
Och resten av familjen är i fjällen. Får bli ett litet familj/släktkalas nästa vecka. 
 
Vi var vid Lillkyrkan och lekte/fika/sjöng på förmiddagen. Sen kom Elin & Ludde hit och åt lunch med oss. Efter det åkte vi allesammans till Therese & Moa, Anna & Elias för eftermiddagsfika/lek. När vi kom hem igen kom Ann-Britt & Esse förbi med present och vi åt tårta igen. Hmmm...ja, mycket fika har det visst blivit ändå :)
 
Julle är nog nöjd med dagen, trots allt!
Men vi har saknat pappa extra mycket idag!
 
Tänk att det är hela 3 år sedan som han var nyfödd.
Ja, man kan tänka mycket på det och ändå aldrig förstå! 
Vår fina söta lilla kille. Älskar honom så mycket att det gör ont. 
 

Tandläkarn.

Idag har Julle varit hos tandläkaren. 3-års kontroll. Jag kan ju säga att det gick mindre bra. Vi fick en ny tid om en månad!

Allting gick bra tills vi kom in i rummet. Det läskiga rummet. Med en hemsk tandläkarstol och hemska verktyg. Han fick sitta mitt knä. Försöka leka och trixa lite med tandspegel och tandborste för att hygienisten skulle kunna räkna tänderna. Han ville mest därifrån. Och jag förstår honom. Vem tycker om att vara hos tandläkaren, liksom?

Som tandläkaren sa; vi fortsätter inskolningen om en månad.

Tycker faktiskt att dom borde ha ett speciellt rum för barn. Som inte är så sterilt i vitt. En stol anpassad för barn. Osv. Skulle nog fungera bättre för alla barn då. Eller är det bara Julle som är rädd för tandläkaren?


Dopfest.

Livia har fått inbjudan till dopfest :)

En gemensam fest för alla som döptes förra året. Minns Julles dopfest. Det var himla trevligt, mysigt och gott fika!

Så detta ska vi definitivt inte missa!



De virkade kakorna kom med posten idag. Man vill ju bara äta upp dom! Så söta...


Ensam vecka.

Denna vecka är Johan i fjällen. Åkte igår morse och kommer nog inte hem förrän på söndag kväll. En arbetsvecka där uppe. Dom ska måla, riva vägg, lyfta och räta upp stugan, klippa gräs, klyva ved mm. Jag bestämde att stanna hemma med barnen. Vi blir nog bara utvägen annars.

Visst märks det att han inte är hemma Som tur är går dagarna fort. Men kvällarna när barnen har somnat - då är det lååååångtråkigt...

Och vet ni vad han har missat?
Livia första steg!

Hon ställde sig upp mitt på golvet igår och gick 3 steg till mig. Jag blev alldeles varm inombords! Och idag har hon utökat till 7 steg :) Snart springer hon, hörrni!

Ska försöka fixa ett filmklipp...
Bjuder på en bild så länge från gårdagen på 'kyrkis'.


Paket.

Idag när vi kom hem var brevfacket fullt med paket. Överlyckliga barn. Överlycklig mamma :)

Det var kläder till barnen så klart. Som tur var var det 2 paket till vardera barn. För rättvisans skull :) helt oplanerat från min sida!

Regnkläder från Dikrikson till Livia. En kjol från Ida T. Kanvasbyxor från Me&I till Julle. Mjukis-set från Blingo designad av Anine Bing till Julle.

Men nu har jag handlat alla kläder som behövs inför höst/vinter. Känns skönt.



Fåtölj.

Ett framtida projekt.

Att klä om denna gamla fåtölj.
Jag har dock gått en möbeltapetserar kurs. Men det kommer bli en utmaning.


Bäää bäää...

Idag har det iaf mesta dels varit uppehållsväder. Men blött så in i norden. Nästan så att alla uthus flyter omkring. Johan som hade tänkt klättra på taket och bytt tegelpannor, lyft och räta upp husen...går ju inte när det är vatten precis överallt.

Fick bli en vilohelg ist :)

Vi har hälsat på grannens får. Fåret Maja. - Min Maja, som Julle säger. Han pratar om henne jämt. Hon är så fin.

Sen har vi fikat hos de andra grannarna. En riktig söndagsfika, fast på en lördag. Julle åt så många kakor att han fick ont i magen.

Också kom farfar förbi med tidig present till Julle. Grävmaskin och lastbil. En glad kille fick vi då.


RSS 2.0