Tandläkarn.

Idag har Julle varit hos tandläkaren. 3-års kontroll. Jag kan ju säga att det gick mindre bra. Vi fick en ny tid om en månad!

Allting gick bra tills vi kom in i rummet. Det läskiga rummet. Med en hemsk tandläkarstol och hemska verktyg. Han fick sitta mitt knä. Försöka leka och trixa lite med tandspegel och tandborste för att hygienisten skulle kunna räkna tänderna. Han ville mest därifrån. Och jag förstår honom. Vem tycker om att vara hos tandläkaren, liksom?

Som tandläkaren sa; vi fortsätter inskolningen om en månad.

Tycker faktiskt att dom borde ha ett speciellt rum för barn. Som inte är så sterilt i vitt. En stol anpassad för barn. Osv. Skulle nog fungera bättre för alla barn då. Eller är det bara Julle som är rädd för tandläkaren?


Kommentarer
Postat av: Lina

Mindie följde med mig när jag skulle dit, hon var väl drygt 1 1/2 år och LIVRÄDD! Det gick bra när hon fick sitta i mitt knä medans tandläkaren skulle skrapa tandsten och undersöka. så jag tänkte att detta kommer aldrig att gå när hon själv ska dit, men det gick verkligen hur bra som helst. Försök att förbered honom lite extra och att han kanske kan få en liten belöning tills nästa gång :)

2012-09-05 @ 23:33:04
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0