Cirkus

Igår fick Julius gå på cirkus för första gången.
Vet inte om det var så himla populärt. Det höll på mellan kl 19-21. Julius brukar lägga sig kl 19.
Men vi chansade ändå. Det gick bra så länge det var djur, dock var det inte så mycket djur...endast hundar, katter och en häst (!). Jag som trodde det även skulle vara elefanter och kanske tigrar. När clownerna var framme blev Julius livrädd och grät. Också var jag klantig som inte tog med hörselskydden för dom spelade jätte hög musik hela tiden (!). Trodde inte dom skulle göra det med tanke på att det mest är barn där.

Efter pausen fick Julius lite mer energi och började klappa händerna och dansa i mitt knä.



När vi kom hem var han enormt trött, men kunde inte sova...vi fick springa in till honom varannan timme. Han var varm, grinig, kunde helt enkelt inte sova. Kanske att clownerna spökade i hans tankar. Det kanske var en traumatisk upplevelse för honom.

- Så, nej...inge mer cirkus för oss på några år!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej! Glömde höra av mig om cirkusen. Men Hilma har varit sjuk hela veckan och åkte till Falun igår. Så det skulle inte ha blivit någon för oss. Hanna var där med Kent så hon fick gå.

Vet att jag drömde mardrömmar efter att jag varit på cirkus när jag var ca 2år. Mamma har skrivit ner det i mitt album, jag var livrädd för elefanterna och det var även dom som spökade, så visst kan han ha tyckt det var lite läskigt. :)

Puss!

2011-05-14 @ 16:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0