Rabarber-nojja

Har fått dille på rabarber. Kanske för att det fanns så många olika recept i Coop-bladet och ICA buffé bladet. Och för att vi har fina rabarber ute på gården här hemma. Som alla får ta utav. Eller?

Fanns recept på paj. Saft. Kaka i långpanna. Muffins. En kaka. En annan kaka. En annan saft. En annan paj. o.s.v. Alla innehållande rabarber. Rabarbern är som godast när syrenen blommar, stod det. Eller nå´t liknande. 

Jag plockade åt mig några stjälkar. Närmare 15st. Tyckte att detta måste väl räcka till en paj. Men ooooops, gick visst bara åt 4st. Så nu har jag gjort iordning saft, som ska stå under natten. Samt jordgubbs- & rabarberrutor som jag har fryst in. 

- Nu väntar vi bara på fikagäster!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0