Försommarfest.

Ikväll har vi varit på fest. På Julles förskola. 
Det var tema "Djur". Barnen skulle vara utklädda till djur om de ville. De har övat och övat och övat på sånger om djur hela våren, just till ikväll. Julle har även övat hemma, så jag har också lärt mig sångerna. Också skulle man ha med sig fikabröd, köpt eller bakat, till fikabuffén.

Funderade länge på hur jag skulle lyckas klä ut Julle, då han vägrar att ha på sig konstiga dräkter och dylikt. Sökte lite på nätet och fann en sida där man kunde beställa djurmössa + svans. Perfekt, det måste han ju kunna gå med på att ha sig, tänkte jag då. Krokodilen var coolast, men slutsåld, så blev apa. Och det gick hem! Tror jag ska beställa samma sak fast kanin till Livia :) 

Jag bakade cupcakes med frosting och dekoration. Och kokostoppar doppade i mörk choklad. Allt blev uppätet :) Fanns allt möjligt på fikabuffén. Kolakakor, hallongrottor, chokladkakor med godis, chokladmuffins, flera olika chokladbollar, mockarutor, bullar m.m. 

Vi grillade även korv. Gick tipspromenad som handlade om djur. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0