Våran midsommar.

Ok. tänkte berätta och visa lite om våran midsommar. Har tydligen glömt av det...
Vi var på gården i Avesta. Jag jobbade natten till fredagen, så blev lite stressigt på morgonen då vi skulle iväg. Trodde att vi hade fått med oss allt. Inklusive systemkameran. Och det hade vi. MEN, minneskortet satt kvar i datorn hemma...!!! Åhhhhhh, så otroligt typiskt! Livias första midsommar och allt. Lyckades sno åt mig faster Josefines kamera och ta några bilder på barnen, men de bilderna har jag inte fått mailade till mig än, så ni får stå ut med några dåliga mobilbilder! 

Detta var även min första midsommar i Avesta, alltså första gången jag firade midsommar a lá Drottesjö. Inte riktigt som vi brukar göra, men det blir heller inte roligare än man gör det! Vi brukar alltid börja dagen med att plocka en massa blommor och björkris. Klä en liten midsommarstång och kransar till de som vill ha. Vilket det inte blev i år. Och jag saknade det jätte mycket. Men eftersom vi spenderade förmiddagen i en bil så hann vi helt enkelt inte med det. Vi åt lunch, sill och potatis. Sen åkte vi till Gammelgården i Folkärna. Tittade på när midsommarstången restes och alla dansade. 



Till kvällen blev det grillning. Världens godaste rådjurs-sadel, mmmmm kunde ha ätit hur mycket som helst, gudomligt gott! Marängtårta med jordgubbar till efterrätt. Mycket jordgubbar bev det hela helgen.

På söndagen fick vi åka hemåt igen för ett nattpass på jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0