Knäckebröd.

Har kommit igång lite igen med LCHF :)
Fick lite ny energi och inspiration efter att ha läst en tidning. 
 
När jag läser en massa goda recept så vill jag göra alla på en gång. Vilket är lite dumt, har jag insett. För hälften hinns inte bli uppätet utan gammalt och mögligt. Fick kasta en halv limpa. Snyft!

Har provat många goda recept, minns inte alla. Det farligaste är egna "snickers". Så otroligt jävla gott alltså! Det är ju så klart inte meningen att man ska äta upp alla bitarna på en kväll, utan ta kanske en bit om dagen, som mellanmål. Men hallå! Hur lyckas man med det?

Har nyligen gjort eget "knäckebröd". Också jättegott! Men här kan jag faktiskt hålla mig lite mer på avstånd. Tar en bit morgon och kväll med gott pålägg på. 
 
Nu ska jag prova att göra chokladbollar a lá lchf. Julle tjatar jämt om chokladbollar, så får se om dessa funkar lika bra. Skulle ju kännas lite bättre om han kunde äta dom istället. Som lördagsgodis!
 
Knäckebrödet innehållande linfrö, sesamfrö, solroskärnor, fiberhusk och vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0