Hår-inpackning.

Har haft lite problem med min hårbotten ett tag. Torr på vissa partier. Lite skorvar här och var. Kliar massor! Har använt rosenseriens shampoo ett tag samt neccin och lite andra produkter som ska vara bra mot detta. De få gånger (2ggr) som jag har använt dry shampoo tycker jag att det har blivit värre, så den ska jag kasta omedelbart! Trodde att den skulle vara bra då mitt hår snabbt blir flottigt, och måste tvätta det var och varannan dag. 
 
En kollega berättade att hon brukade ha i olivolja i håret och sova med det hela natten. Sedan på morgonen har håret sugit åt sig och det är torrt igen. Så det tänkte jag testa ikväll/natt. Med kallpressad ekologisk extra virgin olivolja. Dock hade jag inte i en HEL flaska i håret, som hon hade. Det räckte gott och väl med typ en tiondel. 

Nu ser jag ut som en brat. 
En brat med backslick.
 
 
Får väl se om håret har sugit åt sig allt imornbitti. Och om hårbotten ser lite bättre ut.
Eller om handduken på kudden har snott åt sig det istället...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hur gick det med olivoljan och håret? :)

2012-07-26 @ 20:53:39
Postat av: Linda

svar: Jo, vet inte riktigt om det blev någon skillnad...var fortfarande torr. Men, i natt sov jag med rapsolja istället och nu tycker jag att det är mycket bättre, ingen klåda och inge fnasig i botten. :)Så rekommenderar rapsolja framför olivolja! Kan säkert vara individuellt också.

2012-07-27 @ 17:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0