Vinterdag

Idag har Julius som sagt varit på dagis. Första dagen för i år. Efter mer än 2 veckors ledighet. Han var lite gnällig vid lämningen, men när han vinkade i fönstret var han glad igen. Min kusin Lovisa kom och hälsade på idag. Kul med lite vuxet sällskap! Så man inte bara behöver prata bebis-språk hela dagarna. Hon vaktade Livia medan jag hämtade Julle på dagis. Så jag behövde bara dra 1 pulka :)

Julius har inte sovit middag nu när han har varit hemma. Det har funkat jätte bra. Idag visste vi inte hur vi skulle göra om han skulle orka en hel dag utan lite extra sömn, när han har varit på dagis igen. Efter lunchen ville han inte sova, utan var hur pigg som helst. Så gick vi ut på en härlig promenad i det fina vädret. Livia sov i vagnen och Julle knatade på. När vi kom hem igen lekte vi på gården. Skottade en labyrint som man kunde springa och jaga varandra i. Det tyckte han var jätte kul!



Efter att ha varit ute över 1h gick vi in och åt lite mellis. Gissa vad som hände sen?
Jo, Julle totaldeckade i soffan! Kl 14.45. Lär nog väcka honom snart.

- Hur gör era barn? Sover dom middag?

Kommentarer
Postat av: Patricia

Ja vilket väder det har varit idag, underbar vinterdag ju!



Usch vilken otur du hade med lössen på blomman, måste vara riktigt äckligt när det sprider sig så där. Hoppas jag slipper dem :)

2012-01-10 @ 15:53:10
URL: http://envilla.blogg
Postat av: Anonym

Min son slutade sova middag precis när han var 2år, vaken ca 7.00-20.30 (sov en gång om dagen från 1år), men han har alltid haft ett litet sömn behov!

2012-01-10 @ 19:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0