Pottan

Som ni kanske vet så använder Julius fortfarande blöja. Vi försöker. Vi försöker. Och vi försöker. Visar hur man ska använda den. Läser barnböcker som handlar om pottor. Försöker vara överpedagogiska. Han sätter pottan på huvudet och tror att det är en hatt. Pust och stön. Han får springa omkring utan blöja vissa dagar. Då håller han sig från att bajsa och skvätter lite varstans. Han är väl inte redo än helt enkelt.

Livia där emot ska ni veta. Hon använder pottan väldigt flitigt! Hon bajsar i den ibland. Hon är absolut inte blöjfri. Men vi sätter henne på pottan ibland när man ser att hon är på gång och ska bajsa. Så att hon lär sig på en gång vad den är till för, tänkte vi. Och kanske brorsan lär sig av henne hur man ska göra.



Hur gjorde ni för att era barn skulle lära sig använda pottan?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha, gullpluttan! :)

Jag tror att det kommer när det kommer. Julius vill nog inte ha blöja hela tiden. :) Förklara då och då och försöka få han att försöka, men är nog ingen idé att lägga ner för mycket energi på det. Det kommer. :)

Men nu har ju inte jag nå barn så vad vet jag, bara vad jag tror. :)

Kram

2012-01-12 @ 16:55:29
Postat av: Sandra

Jag tror det där kommer när det kommer. Det där är nog mentalt också. Spar det till sommaren när han kan skvätta ute ;)

Hur gammal är Julius?



Lovis vill inte heller sitta på pottan så då får det va :)

2012-01-12 @ 21:31:53
URL: http://viiii.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0