Lite kaos i vår vardag.

Idag har det varit full fart, minst sagt!
Har inte fått slå ner arslet i 1 sekund.
Morgonen började med att Johan (!) hade skitat ner sängkläderna. Så jag fick bädda rent. Lämnade Julle på dagis. Sen gick jag och Livia till gymmet för att träna 1,5h. Hon ville inte sova som hon brukar. Vilket har påverkat hela dagen. Gick på stan en sväng innan vi hämtade Julle. Vi åt lunch alla tre. Vid 12.15 skulle en tjej komma och hämta några saker. Vilket gjorde att Livia inte hann sitta på pottan som hon brukar. Vilket i sin tur gjorde att hon sket ner hela sig (upp på ryggen). Så det blev till att boka tvättstugan resten av dagen! Efter mycket skrik somnade till slut Livia kl 14.00.
Julle och jag gjorde kokosplättar till mellanmål. Jätte goda, måste jag säga. Enligt ett LCHF recept. Otroligt mätt blev man på bara ca 5 plättar!

Ingredienser:
2 ägg 
1dl kokos 
1dl vispgrädde 
en gnutta salt 

Gör så här:
Kör kokosflingorna i mixer tills de blir mjöl.
Vispa ihop kokosmjölet, grädde, ägg och saltet. Låt svälla en stund ( 5-10 minuter).
Stek pannkakorna i smör i en stekpanna, klicka ut i små plättar eller hela pannan.
Stek på medellågvärme tills plättarna fått fin färg.

Johan kom hem tidigt för han mådde inge bra. Jag och Julle klädde på oss och gick ut medan han var inne med Livia. Skönt att spendera tid med bara Julle. Vi åkte skridskor för första gången i år :) Första gången någonsin för honom! Han var jätte duktig. Jag fick visserligen hålla upp honom hela tiden. vilket kändes i min rygg. Men han ville inte ta av sig skridskorna när vi hade åkt färdigt. Åkte även lite pulka i backen :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Gud va skoj med skridskor :)

2012-01-25 @ 17:40:06
URL: http://emmajohanbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0