Jobbansökan.

De senaste dagarna har jag jobbat med mitt CV. Skrivit personliga brev till flera företag. Läst igenom dokumenten ett antal gånger. Redigerat. Läst. Redigerat. Om och om igen. Johan ska vara pappa-ledig hela sommaren. Juni - september. Och då ska jag jobba. Tjäna in storkovan. Försörja familjen. Jag har tidigare jobbat som personlig assistent på kommunen. Men är förbannat less på deras system.



Idag när vi hade lämnat Julle på dagis drog jag och Livia iväg på en söka-jobb-turné. Tänkte åka runt till alla matbutiker. Konsum. Coop Extra. MM. Ica Matmäster. Willys. Samt Jysk, Rusta och Systembolaget. Vi hann med Konsum och Coop. Sen luktade det inte så gott om lilla fröken längre! Sa till Livia imorse att nu får du koppla på leendet och charma alla chefer och anställda, men istället gör hon så att alla vill hålla för näsan. Jaha, bara att åka hem då. Man kan ju inte söka jobb med en stinkande bebis! Vi får fortsätta turnén senare idag.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Ja det tar tid det där med att få till ett bra CV, för man behöver ju oftast ändra en hel del för att det ska passa så bra ihop med det arbete man söker som möjligt.



Men ett tips är att ha en bra grundmall där man bara behöver ändra vissa av delarna, där resten kan passa alla arbeten man söker.



Lycka till, hoppas du hittar ett jobb som passar bra :)

2012-01-17 @ 16:07:12
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0