Vi drar till fjällen!

Efter att ha velat fram och tillbaka i ca 2 veckor så bestämde jag mig igår för att ta med mig barnen upp till fjällen. Det var jag som kom på tanken att åh det skulle ha varit roligt att åka upp nu under sportlovet när Julle inte får vara på dagis. Mina föräldrar ska dit med en annan familj som har 3 barn, dom är lite äldre, men tror att Julle skulle tycka att det var skoj. Och då gör det ju inget om Johan inte kan åka med. Men sen visade det sig att han fick vara på dagis. Och då visste jag inte hur jag skulle göra. 

Nu tycker jag att det ska bli jätte skönt att komma upp till snön. Gillar inte detta plask och slask som är här nu. Vill ha vinter lite längre :) Har ju bara byggt en enda snögubbe i år. Nu får vi chansen att bygga fler! Känner också att jag vill passa på medan jag är hemma med barnen. Behöver lite miljöombyte. Trött på att vara hemma!

Har packat hela dagen. Många väskor blir é! En för barnens kläder. En för mina kläder. En med ytterkläder. En med blöjor. En med kläder som vi sätter på oss när vi kommer dit för att kunna gå till stugan. En kasse med mat till Livia. En kasse med färd-mutor ;) Hinner säkert packa minst lika många väskor till...sen blir det att man bara använder hälften...




Julle fick låna skidor av Conny igår, perfekt! 


Kommentarer
Postat av: A

Varför spelar det roll om J får vara på dagis eller inte, han behöver nog oxå miljöombyte o få vila upp sig från dagis en vecka under sportlovet:) Passa på o ha han hemma medans du kan, snart är han stor o ska gå i skola minst 13ÅR!!;)

2012-02-25 @ 23:49:42
Postat av: Sara

Varför kan Julle inte få va ledig från förskolan fast ni skulle varit hemma?? Barn tycker också det är skönt att få va lediga:) härligt att ni iaf kom iväg!:)

2012-02-28 @ 23:10:51
Postat av: Linda

svar: Jo, miljöombyte behöver han definitivt! Men däremot blir han snabbt rastlös av att vara hemma, så att vara hemma med han en hel vecka är inte kul! trust me! Nu är han ju inte på dagis 9h/dag så han blir inte direkt trött av att vara där, han älskar att vara på dagis. Och jo, han får vara hemma vissa dagar då vi hittar på andra aktiviteter.

2012-02-29 @ 17:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0