Lite allt möjligt :)

Har hunnit med en hel del idag. Och då har bara halva dagen gått!
Livia är som sagt extremt snuvig. Så har inte blivit någon träning alls denna vecka för mig. Vi har varit hemma och sugit snor ur näsan. Hon vill heller inte sova. Jag börjar bli galen av att bara vara hemma snart. Klättrar-på-väggar-varning.

Vi var på stan på f.m. Handlade lite mat. In på hälsokost och köpte mandelmjöl. Till macaronsen jag ska göra någon dag när jag får tid. Köpte även linfröolja och frukt&fibrer till Julles mage. Förresten, han bajsade igår av sig själv (!) för första gången på typ 1 månad. Oj, så glada vi blev här hemma då. Klappade händerna, tjoade och tjimade. Så himla skönt. Hoppas att vi slipper ge honom mer microlax nu. Linfröoljan ska vara bra. Likaså frukt&fibrer som jag blandar i några skedar i plommonpuré. Sen får han fortfarande laktulos.



Sen var vi in på Åhléns och köpte hårprodukter :)
Hittade en produkt "Dry shampoo" som Emma. S tipsar om i sin skönhetsbok. Om man har lite fettigt/oljigt hår och inte hinner tvätta det så kan man spraya detta i hårbotten. Jag får väldigt snabbt fettigt hår. Måste tvätta det var och varannan dag. Får se hur det fungerar. Ett mousse. En spray som skyddar mot värme när man använder fön/platt- & locklång. En pinkam fick också följa med så nu kan jag tupera håret lite bättre :)



Efter lunch har jag gjort en massa mat till Livia igen. Ett storkok med palsternacka, broccoli, morot, lök, vitlök, kryddor och grönsaksbuljong. Fruktpuré. Majspuré. Så nu är frusen laddad med mat till henne.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ett tips! Testa label.m:s dry schampo. Finns på mitt jobb.

Har testat det där. Funkar bra, luktar gott men usch vilken beläggning man får i hårbotten :/ Fast å andra sidan så använde jag det typ varje dag. Tvättar mitt hår 1 ggn i veckan ;)

2012-02-16 @ 20:12:32
URL: http://viiii.bligg.se
Postat av: Sandra

På zynk! Tror tom att det är kampanj på den nu :)

Ja, det räcker att skölja ut svetten med vatten ev lite balsam i topparna. Testa torr schampo varannan dag då drar du ut på det mer och mer. En fördel är att du är blond :)

2012-02-17 @ 08:55:35
URL: http://viiii.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0