Snuvig bebis.

Livia har blivit snuvig. Verkligen snuvig. Det bara rinner och rinner. Hon har svårt att sova. Nästan inte sovit på hela dagen. Jätte trött och gnällig. Men det är sån´t som man måste gå igenom. Tänk så många olika förkylningsvirus det finns. Bara att bita ihop och pyssla om henne extra mycket :) 

Idag har vi inte varit hemma mycket. Medan Julle var på dagis var jag och Livia på vårdcentralen för att titta på hennes ögon. Hennes pupillrar är olika stora. Vi upptäckte det för ett tag sedan. Man ser stor skillnad när man är inomhus. Det kan vara följande;
• medfött med olika muskelspänning i iris
• ärftligt 
• hjärntumör
• hjärnblödning
• inflammation
• ögonsjukdomen glaukom
Doktorn som har undersökt Livia 2ggr nu tror inte att det är någon fara med henne. För att vara en hjärnblödning ska hon ha slagit i huvudet hårt. Hon har ju suttit och ramlat bakåt ett antal gånger och slagit i bakhuvudet. Men doktorn sa att det ska mycket mera till för att det ska bli en blödning. Annars skulle var och varannan bebis ha hjärnskakningar. Hon är ju pigg och glad i övrigt. Full med energi!

Direkr när vi hämtat Julle ign åkte vi ut till mormor i Sörvik. Åt luch. Promenerade i solen. Zimba drog Julle i pulkan på isen. Han älskar att åka efter hunden. Sen blev jag och Julle nyfriserade. Han gallskrek som vanligt. Vi mutade med kakor och allting. Totalvägrade. Slutade med att jag fick blåhålla honom.

Sen satt jag och mamma och tittade i Mary Kay katalogen. Hon skulle beställa hudvårdsprodukter. Då har jag ju svårt att låta bli :) Så det blev en del smink för mig. Concealer. Puder. Highlighter. Bronzer. Rough. Ögonskugga. 

Så har våran dag sett ut.




Livia efter att ha kissat ner sig helt och hållet, och hennes mamma hade inte med ombyte, fick hon på sig kläder som hennes mamma hade när hon var liten bebis. Det passade nästan :) Snyggt va?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha.. vilken söt liten Livia i ett rosa korvskinn! :)

2012-02-13 @ 21:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0