Köksvåg.

Jag vågar inte göra några macarons förrens jag är säker på att jag har allt som behövs. Annars kommer jag bara misslyckas som sist. Tänkte göra gröna med lime- & myntasmak. Lite caipirinha inspirerat. Dessutom passar dom vårat kök som har gröna detaljer lite här och var.

Så har köpt engångsspritspåsar, förra gången klippte jag hål i en vanlig fryspåse.
Har köpt färsk myntablad. Lime. Och färdig mandelmjöl. Förra gången malde jag egen mandelmjöl, den blev nog inte lika fint malen.

Men så vill jag ha en våg också, så jag är säker på att allt blir i rätt mängd.
Frågade grannen nedanför om dom hade en köksvåg. Jag ska leta, sa han. Efter en kort stund kommer han upp med denna.


Åh vad bra, säger jag. Eh, ok...jag hade nog mer föreställt mig en lite modernare, digital variant. 
Hur fungerar den här, liksom. Om den ens fungerar. 
Var ska man sätta dessa två små viktplattor?
Var ska den lilla pinnen där nere vara?

Anyone?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0