Emma. S

Hudvård intresserar mig väldigt mycket. Jag har, trots min unga ålder, genom åren provat en del olika märken. Mary Kay använde jag när jag var 17-22 år (använder fortfarande deras foundation, concealer, eye primer och några andra produkter). Jag var nöjd men ville prova något nytt. Var till Face It i stan och fick ansiktsbehandling, vilket ledde till att jag började använda deras produkter BioLine. Jag var nöjd även med dom produkterna. Men sen kom upptåget med naturliga och ekologiska produkter. Så jag provade LakShmi produkterna som säljs på gymmet och som är 100% naturliga utan några kemiska ingredienser. Min hud reagerade starkt. Fick klåda och utslag. Kan ha berott på att jag var gravid. Men jag ville inte fortsätta. Provade istället Aloe Vera produkterna från Foreverliving. Det fungerade bra. Jag var nöjd. Gillas verkligen. Använder fortfarande deras serum och ansiktsvatten. Synd bara att dessa produkter inte finns i butik, utan man måste ha homeparty eller liknande för att få tag i dom. Förra året kom Emma Wiklund ut med en serie produkter, Emma. S. Jag blev nyfiken och ville prova. Tyckte dom verkade bra och att de sedan är billiga är ju ett stort + i kanten! Jag är jätte nöjd. Huden känns strålande. Flaskorna är ju så söta med små meddelanden på :)


Gillar även hennes stora bok med skönhets-tips. Emmas skönhet. Köpte den till mig själv i julklapp. Har inte hunnit läsa hela. Jag och Livia ligger och läser i den på kvällarna innan hon ska sova. Det ska ju läras i tid ;) 
Den är iaf himla bra med massa goda tips! Hudvård. Smink. Hår. Händer & Fötter. Kroppsvård. Sömn & Stress.


Sedan Julius föddes har jag inte brytt mig så mycket i smink. Är vi bara hemma har jag inget smink alls. Ska vi iväg till öppna förskolan, på stan eller nå´t så brukar jag ha på lite foundation, mineralpuder, rouge och mascara. Snabbt och enkelt. Jag förstår inte vissa mammor som kliver upp 1 timme tidigare, medan barnen sover, för att sminka sig överdrivet mycket. Fixar till värsta frisyrerna. Fina kläder. Ser ut som super-morsor. Hur orkar dom? Hur hinner dom? Nej, det är inte prio ett för mig när jag är hemma med mina två små änglar! Då passar jag på att sova så länge som möjligt på morgonen. Men däremot är jag extremt noga med att tvätta ansiktet morgon och kväll. Använder dag-, natt- & ögonkräm. Gör en större rengöring en gång i veckan med peeling och ansiktsmask. Eftersom jag tränar så mycket kan det ibland bli att jag duschar 2 ggr om dagen, vilket torkar ut huden enormt mycket. Och jag gillar inte att vara torr och stram i huden. Det kliar och känns obehagligt. Efter varje dusch smörjer jag in mig med babyolja medan huden är fuktig, sedan torkar jag mig lätt med handduken. Smörjer även in fötter och händer varje kväll innan jag kryper i sängen.

Jag litar på Emma att dessa produkter innehåller bra ingredienser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0