Munskänkarna

Ikväll har jag upptäckt något nytt!

Fått kunskapen om vin. Jag och Jessica var på vinprovning med föreningen "Munskänkarna".
Det är kul att lära sig nya saker tycker jag! Och det var ju samtidigt gott :)

Det var mycket folk där, men jag var yngst! Dom flesta var väl kring 50-60år.
Men lika kul var det för det. Hade ju Jessica att bli flummig tillsammans med..hihi

Vi fick dricka 6st halvfulla glas (!) 3st vita viner och 3st röda viner.
Vi fick veta vilka vinernas namn och vad dom skulle smaka/lukta + om det var ljust/mörkt, men så skulle vi lukta, smaka på vinerna och gissa vilka vinglas som var vilket vin. De vita vinerna gissade jag rätt på alla. De röda vinerna var desto svårare och jag hade fel på alla.



Jag har inte varit så jätte förtjust i vin tidigare men nu när man har lärt sig lite att skilja dom åt och känna smakerna på ett annat sätt så blir det liksom godare också.



Detta är våran nya hobby :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0