Livias förmiddag...

Kl. 05.56 kommer brorsan inrusandes för att väcka resten av familjen. Jag som precis hade somnat om, fy så sur jag blev! Men den där goda grejen som jag får instoppad i munnen hela tiden fick mig lugn igen. Och jag fick sova vidare till det var dags för brorsan att gå till dagis.

Kl. 08.30 blir jag fastbunden i bilstolen. Jag som trodde att jag skulle få gosa i vagnen. Vi lämnar brorsan på dagis med bilen idag istället...kanske för att mamma inte ville bli blöt i håret idag hihi!

Nej men vad nu då...åker vi inte hem...nehe, då kan jag väl passa på att slumra lite då!

Kl. 09.30 vaknar jag av att en fin liten flicka ler åt mig och klappar på mina fötter och försöker stoppa in den där goda saken i min mun. Och där borta skuttar mamma och en massa andra tanter omkring på step-brädor och flaxar med armar och ben i konstiga maskiner. Ush, det ser jobbigt ut! Skönt jag har det som kan sitta här och titta på :)

Kl. 10.00 blir jag flyttad till ett annat rum med blått golv (!) och en massa gamla tanter som stirrar och ler åt mig, guuuud vad jobbiga dom är! Oj, nu satte nån på musik. Och en tant börjar skrika och vråla. Och nu börjar mamma och alla andra tanter hoppa omkring på golvet och flaxa med både armar och ben samtidigt! Haha, vad roliga dom ser ut, här kan jag sitta och titta på dom i evigheter.

Kl. 10.45 nej, nu börjar detta bli lite väl låååååångtråkigt!!! Har dom aldrig hoppat klart nån gång??? Gäääsp, tror jag tar mig en tupplur...

Kl. 11.30 vaknar jag av att brorsan skriker. Åh fy då, vad det stinker! Han ligger nog på skötbordet skulle jag tro..hihi! Jag måste ha sovit en stund för morsan har tydligen tränat klart också måste vi ha hämtat brorsan på dagis och kommit hem igen.

Äntligen får jag sträcka ut mig på mammas och pappas stora sköna säng :)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hon måste ha det skönt den där lilla tjejen. Tänk att bara glida med sådär. :)

2011-09-07 @ 16:17:00
URL: http://lollolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0