Förlossningspresent.

Läser om förlossningspresenter i flera tidningar och att det blir mer och mer populärt. Kvinnan är ju så klart värd en present när hon föder fram den lilla babyn! Tänk så hon har gått och stånkat och vankat fram och tillbaka i nio månader också all den energi som krävs för att föda ut det lilla grynet. Och sen de som mår så fruktansvärt dåligt under hela graviditeten att de näst intill är sängliggandes, dom förtjänar absolut en förlossningspresent tycker jag!

Jag försökte ge Johan en "hint" om detta när Livia låg i min mage. Gav honom några förslag på olika presenter som jag skulle uppskatta o.s.v men inte fick jag någon förlossningspresent inte :( Tråkmåns!

Men tänk...
...så en dag får jag en jätte fin orkidé av Johans pappa i just förlossningspresent!
hahaha åh så glad jag blev!
Det är ju tur att någon i denna släkt har fattat grejen med förlossningspresenter!
Oh inte bara det, krukan fick vi också (!) precis likadan som vi har till de andra blommorna i vardagsrummet. Inte illa för att vara farfar va?



Han är så snäll Julius och Livias farfar. Såhär vardags-snäll liksom. Ger oss massa ekologisk och egenodlad mat varje gång vi ses. Broccoli. Potatis. Kantareller. Korv. Älgfärs. Han vill ju att hans barnbarn (och vi så klart) ska äta bra mat. Världens bästa!

Nu tillbaka till förlossningspresenter...
- Har du fått förlossningspresent nån gång av din karl?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0