en onsdag

Idag var Julle hemma från dagis.
Vi packade bilen och åkte till mormor istället.
Vi bakade bullar inför dopet på lördag. Livia sov i vagnen 4h!

Julius tog en powernap efter lunch (igår sov han 3h) så vi åkte till VillGott och lekte på e.m.
Kul och trevligt. Tråkigt att vi är där så sällan, men Julius blir så trött när han har varit på dagis så han sover läääänge efter lunch och då blir det så stressigt om vi ska hinna vara där en stund innan dom stänger. Än så länge får han sova så länge han vill, annars blir han så kinkig resten av dagen och det är det inte värt.

Efter middagen var jag på föräldramöte. Mitt första föräldramöte på Julius nya riktiga dagis. Det var kul. Dom hade bjudit in 2st pedagoger/psykologer. Vi diskuterade om olika frågor som;
• Vad barn är bra för?
T.ex dom ger energi (dock även tar energi), lever i nuet, är ärliga, mysiga osv.
• Hur är en bra förälder/fröken?
T.ex att finnas till hands, se sitt barn, tro på barnet, vara rättvis, sätta gränser osv.
• Får barn ha tråkigt?
Absolut tycker jag, annars vet dom ju inte när dom har roligt! Dom måste ju lära sig att komma på själva vad dom vill göra och leka med.
• Ska barn ha många valmöjligheter?
Inte för många tycke jag, då blir dom förvirrade. Men det beror ju också på vilken ålder dom är i. Tex. vatten eller mjölk. Klädsel. Vad dom vill leka.

- Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0