Pepparkakshus

Måste börja med att säga att det är första gången som jag gör detta!
Därav det kladdiga resultatet, sen gjorde ju Julle sitt också :)

Livia var med att sätta ihop delarna, sen somnade hon...



Det där smälta sockret är ju hemskt! Jag visste att det skulle vara varmt, men inte så varmt!
Brände mig rejält på pekfingret, ont som satan!
Och var gör man av allt som blir över?
Jag hällde det i en plastbytta som jag sen slängde när det hade stelnat.
Hällde i vatten och diskmedel i kastrullen som jag sen kokade upp så blev det som en ny kastrull igen :)

Julius fick dekorera huset med godis, det var ju JÄTTE KUL! Varannan godis stoppade han i munnen :) snabb som sjutton var han varje gång att slänga in dom i munnen...




Julius är så stolt över resultatet och hade bråttom att visa upp det för pappa när han kom hem från jobbet :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Super fint pepparkakshus =)

Var det du som kommenterat och frågat vart lekparken låg? Fanns ingen bloggadress å svara till, svårt å veta vilken Linda :)

Men den ligger iaf på högberget, i bostadsområdet parken =)

Kanon kul var den :)

2011-11-24 @ 22:25:07
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0