MACARONS

Idag gav jag mig på att försöka baka hallon-makroner.
Tyckte att det gick jätte bra i början. Inte alls svårt som jag trodde att det skulle vara. Men!
Men ska ju aldrig ropa -Hej! innan man...osv...


Började så fint med att skala mandlarna och tina hallonen.


Hackade den vita chokladen i mixern.


Kokade upp de mixade hallonen med grädden, och tillsatte den hackade chokladen. Så var hallonkrämen klar!


Såhär såg Livia ut medan jag mixade mandlarna ♥


De mixade mandlarna + en massa florsocker blandas ihop med de vispade äggvitorna + socker.
Här ska man även tillsätta röd hushållsfärg som jag totalt glömde av (!) my mistake.


Spritsat ut klickar små som 5-kronor, stod det att det skulle vara!!!!!


Färdigräddade macarons...men hallå, ska dom inte växa någonting i ugnen?


En färdig hallonmacaron. Ska dom verkligen vara så här små?
Den är ju lika liten som min tumme!!! Man får ju för sjutton in 3 st sådana här i munnen samtidigt!!!

Jag ville ju att dom skulle se ut så här! STORA så att man kan ta flera bett utav en och samma macaron! Fina, runda och släta i formen. En alldeles perfekt macaron!



Får se om jag gör ett till försök nån annan gång...
- Hur fan får man dom så här släta???


Kommentarer
Postat av: Sandra

Testa mina! Sjukt goda!



Ska du få dom så där släta så ska nog en maskin göra dom ;) jo nog blev mina större.. Inte stora men lagom :)



Det hade ju varit roligt men är nog kanske bakis då så jag håller mig hemma skulle jag tro ;) tack för inbjudan!

2011-11-23 @ 00:25:08
URL: http://viiii.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0