Klädparty

Efter att ha planerat, fixat och donat i flera veckor inför möhippan vi hade i lördags så känns det skönt att det blev så lyckat och att allt flöt på precis som planerat.

Nu får jag vila en vecka sen är det dags igen att börja planera, fixa och dona!

Jag ska ha ett klädparty här hemma. Så måste försöka få ihop några som vill komma och titta, sen måste jag städa och baka så jag har något gott att bjuda på :) .
Det är barnkläder från "Lillpysen - design" som ska visas. Karolina som säljer kläderna bor här i Ludvika och hon syr klöderna själv efter beställning i vanliga fall. Hon använder bara ekologiska eko-tex tyger. Det är fina tyger med söta mönster!

Det är hennes första hemma-hos-party. Så allt är även nytt för henne, så jag har försökt hjälpa henne lite också. Det är mycket förberedelser vill jag lova! Hon ska sy en kollektion så att hon har kläder att visa upp. Så jag har gett förslag på lite olika plagg som t.ex tunikor, tröjor, byxor, tjocka tröjor, mössor, vantar, haklappar, pyjamas och benvärmare tyckte jag skulle vara en kul grej! Sen underlättar det ju om man har orderblanketter m.m

Såhär ser en del av hennes kläder ut: lillpysen.se

Lördagen den 26 november (dagen innan första advent) kl 14.00 kommer hon hem till mig.

Om det är någon som är intresserad får ni gärna höra av er!
Är det väldigt många som vill komma får jag boka in en till dag längre fram :)


Kommentarer
Postat av: Patricia

Ja verkligen! :) Förstår om man testar på grund av tidsbrist eller kanske för inspiration men tyckte det verkade så dyrt dessutom, vissa kostade ända upp mot 700-800 kr.



Kan tänka mig att det är lyxigt som småbarnsförälder att få åka iväg till affären heeelt själva och gå runt och bara vara för sig själv någon timme :)

2011-11-15 @ 17:26:09
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0