Julpynt

Vi är klara! Med julpyntet!! Så skönt!!!

Tjohoo!!!!!

Har aldrig varit såhär tidiga förut. Förra året hade vi fullt upp, och jag var gravid så ville inte kånka på kartonger från vinden själv. Till slut fick vi upp några adventsstakar i fönstrena iaf. Kanske 3 veckan i december eller nåt (!). Sen plockade vi bort dom efter 2 veckor igen...

Nu känns det mycket bättre, som att vi kommer kunna njuta mer utav julen...bara det vill komma lite snö förstås! Dessutom mycket roligare nu när Julius är större och förstår mer och man kan berätta för honom.




En hemmagjord gardinstång..sågade av en gren i skogen och lackade den.
Blev att hänga lite på sidorna men det fixade Johan sen :) Ganska nöjd måste jag säga!


Julius adventskalender. Livia får vänta till nästa år :) En liten socka för varje dag.
Socka nr 1 har en studsboll i sig, dom andra är en så länge tomma (!). Lite panik där mäste jag säga.
Nån som har förslag vad man kan köpa för litet att lägga i sockorna? Som är kul för en 2-åring?


Julius första chokladkalender! Skulle ha köpt en till mig själv också...

Bara granen kvar sen!

Nu längtar jag till första advent så vi får tända första ljuset och öppna första luckan...


Kommentarer
Postat av: Julia

Tips till julkalendern: strumpor, kritor, nyckelring, godis, småbilar, små klistermärken, små pixiböcker..kommer inte på nåt mer just nu men ska tänka lite till.

2011-11-20 @ 21:48:09
Postat av: Patricia

Russinpaket, min systerdotter blev lika glad varje gång hon fick en sån i förra årets kalender, men annars klistermärken man kan köpa ett stort ark och sedan klippa isär..



Mysigt med julpynt men känns så fel när man tittar ut - var är snön? Känns som det fortfarande bara är september.. :( Men vårt julpynt åker upp till helgen, med eller utan snö! :)

2011-11-21 @ 08:22:39
URL: http://envilla.blogg.se/
Postat av: Kusin Thilda

Jag har också dom där julgardinerna. dom med tomten på ;) har nyss fått hem dom från ellos :)

2011-11-21 @ 13:28:31
URL: http://studenttorsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0