Vår "nya" kökssoffa :)

Hittade en gammal kökssoffa på gården i Avesta. Jag som har gått och tänkt att jag vill ha en soffa i köket. Dock är köket inte så stort så trodde inte att det skulle funka. Men denna soffa var av en lite mindre variant :) Perfekt! tänkte jag när jag såg den. Johan var som vanligt skeptisk till att den skulle få plats och att det skulle bli bra. Men jag höll fast vid min magkänsla ;)

Vi tog hem soffan. Johan fick i uppdrag att slipa den. Sedan målade (betsade) jag den i vit nyans. Ville ha den så lika som matbordet som möjligt (som vi har köpt begagnat, slipat och betsat).

Sen var det så klart det där med tyget på sittdynan. Ville inte ha originalet då det absolut inte passade in med röd/blå i vårat svart/vita/gröna kök. Kände inte att jag orkade åka runt och leta efter nåt passande tyg heller. Så gick upp på vinden och rotade runt lite. Hittade till slut ett grå/svart dödskalle-tyg. "-Va fan, det får duga!" Det kommer väl ändå snart bli skitit, nergrisat, snorigt, kladdigt, målat på o.s.v

Taadaaaa, här är den omtalade kökssoffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0