Härliga dag!

Idag lämnade jag pojkarna hemma och åkte på loppis!
Skönt att gå omkring själv och strosa lite...hittade dock inte så mycket.

Ett par skridskor till Julius :) som han förhoppningsvis kan ha nästa vinter, eller året efter det.
Vet inte hur snabbt deras fötter växer. Han har stl 22 nu. Skridskorna är stl 28-29.



Var till Granngården och köpte 2st orkidéer för 199kr :)
Mina orkidéer dör jämt efter en kort tid, men jag vägrar att ge upp hoppet att nästa kanske klarar sig lite längre...det var ju bra pris och vi behövde fylla på med växter i fönstrena då nästan alla har dött... Är lite osäker på var dom trivs bäst...varmt ovanför ett element?...kallt ovanför en ventilation?...ljust?...mörkt?...i solljus? Har flyttat runt på dom i alla rum men inget verkar fungera.



Snart blir det fika på stan för hela familjen och sen lite tv-spel hos brorsan.

Härliga värväder...tralalalala!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad kul med skridskor. :)

Mina orkidéer dör med men har vägrat slänga dom och dom är inte döda. Två av dom har börjat blomma igen. :)

Vet inte nå hur dom trivs förutom att dom ska stå ljust. Men i direkt solljus eller vet jag inte. Jag är så dålig på blommor. :D

2011-03-12 @ 18:16:19
URL: http://lollolovisa.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag har kanske 7-8 orkidéer och alla har blommat om flera gånger. Jag kan inte med andra blommor så dom sköter Glenn men just oridéerna klarar sig bäst i vårat hem. Och jag gör inget speciellt alls med dom, vattnar dom som alla andra blommor 2 gånger i veckan (alltså inte doppa som många säger att man ska). Sedan har jag hört att man inte ska flytta på dom, det tar lång tid för dom att acklimatisera sig. Varmt har jag dom på, tänk att dom kommer från typ thailand och sådana länder =) Hoppas att dessa klarar sig, jag har även hört att det finns han växter och honväxter, hanarna blommar bara en gång och sedan dör dom jag vet inte om detta är sant. =)



Kul med skidskor =)

2011-03-13 @ 13:39:44
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0