Träningsdagbok

Idag har jag tagit fram min träningsdagbok som har väntat på att bli öppnad i typ 2,5 år (!). När jag fick den väntade jag Julius så då tänkte jag att det inte var någon idé att skriva i den. Sen visste jag ju att vi ville ha ett barn till ganska snart efter att Julius hade fötts. Men nu ska vi inte ha några fler barn, än på ett tag iaf. Så nu kände jag att det var dags att öppna den där boken och börja anteckna.

Den är verkligen kanon!
Man börjar med att skriver i alla mått man har runt bröst, midja, lår, arm också vikt. Även hur många armhävningar & sit-ups man orkar. Sen kollar man samma sak igen efter några månader och ser om det har förändrats.
Sen för man en dagbok varje gång man tränar, så kan man titta tillbaka senare och se om man blivit starkare o.s.v.

Så finns det exempel på olika övningar man kan göra, och förslag på tränings-schema beroende på hur många dagar i veckan man tränar, lite smått och gott som kan vara bra att veta :)



Jag har exakt samma mått runt höft och bröst. Jag väger 63kg och har ett BMI på 24.
Mitt mål är att väga ca 56kg och ha ett BMI på ca 22.

Ikväll följde Livia med mig till gymmet. Vi körde mage/rygg + 30min cirkelstyrka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0