Hem ljuva hem.

Vilken otroligt kaotisk dag det har varit idag för oss. Vissa dagar är hur lugna och sköna som helst - Vilket innebär att Julius sover 2h efter lunch och Livia sover 4h på eftermiddagen. För det är ju när barnen sover som det är lugnt och skönt om man ska vara ärlig :)

Idag har barnen inte sovit någonting alls (!). Alltså har varken jag eller johan fått vila någonting, vilket man faktiskt behöver när man heller inte får sova hela nätterna. Dagen har varit kaos! Julius vaknade 06.30. Vi städade och packade hela förmiddagen och tänkte åka hem efter att julius hade sovit middag. Han var jätte trött och orkade knappt stå på benen, men efter 30 min kom han ut ur sovrummet och ville inte sova. - Jaha, tänkte vi, då får han väl sova i bilen på vägen hem då. Vilket han brukar göra, men självklart inte idag! Livia somnar alltid i bilen, men inte idag. Istället skrek hon halva vägen hem. Jag och Johan kunde inte annat än skratta åt situationen.

Väl hemma packade vi upp alla väskor medan Julius härjade/gnällde omkring och Livia ville fortfarande inte sova. Då tänkte vi att - Ja, men vagnen brukar ju funka ibland. Vi packade ner barnen i vagnen, då sitter/ligger dom i alla fall stilla och man vet var man har dom och man får vila öronen lite från allt gnäll. Livia lyckades till och med blunda några korta stunder :) Vi knallade ner på stan, handlade lite färskvaror och hyrde filmer.

Efter promenaden var vi hemma till kaoset igen. Blev pizza/sallad till middag. Julius fick åter lite energi och kunde härja lite till. Johan fick bada först med Livia och sedan med Julius. Sen fick även jag själv duscha, så hela familjen är nu rena och fina :) Julius somnade 19.00 utan problem. - Pjuh, äntligen till hälften lugn och ro. Johan cyklade ner till puben "Selmas" för att dricka öl med kollegorna. Jag fortsatte att försöka få Livia att somna, vilket jag lyckades med 20.30 så nu är det riktigt lugnt och skönt här hemma!

- Vad ska man göra nu då?
Tänk att när man lyckats få barnen att sova, som man har kämpat med hela dagen, då vet man sen inte vad man ska göra. Visst är det konstigt :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja såna dagar vill man bara skratta.. Men dem är väl för härliga dem små liven.. Precis som om dom känner på sig att man vill ha en riktigt skön vilodag, när barnen sover, eller ja kanske iallfall plocka lite på hemmaplan,. :)

Föresten är du intresserad av att köpa lite bebis flick

Kläder av mig?? Ska göra mig av med mycket, kör igång med bloppis igen och lägger då upp bilder på allt som ska säljas.. :) så håll utkik!



Ha en fin morgondag..

2011-08-05 @ 00:23:07
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Emma

När man har barn så får man tycka att det är skönt när dom somnar, särskilt efter en fullspäckad dag :-)

2011-08-07 @ 20:51:13
URL: http://emmajohanbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0