Ensam med barnen...

...är jag från och med idag.

Japp, imorse drog älsklingen till jobbet kl.07.15, efter att ha haft semester i 5 veckor.

Han var inte så jätte sugen på det, men jag tror att han har det lugnare på jobbet än vad jag har här hemma :) Skämt o sidå, det har varit ganska lugnt ändå. Jag o Johan har försökt strukturerat in lite rutiner så att allting ska gå lite smidigare för oss båda och hela familjen. Vi gör matlistor för varje vecka och handlar det som behövs så behöver det inte bli något tjafs om vad vi ska äta, vem som ska handla osv. De dagar Johan tränar kommer han hem direkt efter jobbet och lagar mat innan han sticker till gymmet.
Julius brukar ju vakna tidigt på morgonen, så Johan ger honom frukost och gör honom klar så behöver inte jag stressa med båda barnen, speciellt när Julius börjar på dagis sen igen. Blir allting att gå lite smidigare!

Idag sov Livia till kl 9, så jag och Julius slängde ihop en kladdkaka på morgonen som vi ska smaska på i eftermiddag när Jenny och lilla Ofelia kommer på besök :)
Efter bakningen gick vi ut på gården. Julius lekte, Livia vilade i vagnen och jag började läsa i en ny deckare. Frid och fröjd var det, tills Julius inte längre ville hålla sig på gården utan springa ut på vägen och jaga alla fåglar...och sedan gjorde nr 2 i blöjan.

Nu har vi alla ätit lunch och båda barnen sover, samtidigt!!!!


Kommentarer
Postat av: Lina

Nej faktiskt inte, den kommer precis lägligt tycker jag =) Vi ville ha ett vinter barn och 2½ år, helst med en blöj och tuttfri tös och det verkar också gå riktigt framåt =) Tack så mycket.



Skönt att ni kan hjälpas åt så =) Glenn kommer förmodligen jobba borta när bebis kommit sen och då är jag själv 4 dagar och nätter. Jag får nog lära Mindie att göra frukost själv tror jag :D

2011-08-08 @ 22:56:37
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0