Aktiv dag!

Idag har jag varit MEGA-aktiv!
Mormor kom hit i morse och vaktade barnen 1h medan jag befann mig på gymmet.
Var med och körde 30min cirkelstyrka + 30min coreträning. Skulle prova magmaskinen. I vanliga fall, innan jag blev gravid så brukade jag köra på 40kg. Så jag gjorde som vanligt och stoppade in stickan på 40kg - Men hoppsan, det tog visst stopp där! Jag kom ingen vart...haha...snacka om att magmusklerna är totalt borta! Det blev istället 10kg.
Så ja, där finns det lite att jobba med i höst :)

Efter lunch och vila tog vi en promenad hem till Moa och hennes pojkar Conny & Frank.
Conny och Julle som är jämngamla lekte och hade skoj både inne och utomhus.
Det var särskilt kul att titta på grannbarnen som lekte :)



När vi kom hem gav jag mig på en utmaning...
...att göra kåldolmar!
Det såg väldigt enkelt ut på papper, men i praktiken var det lite mer avancerat och tog ganska lång tid, vilket märkes på Julles humör, och mitt eget! Självklart skulle Livia bli hungrig mitt i allt också. - Psykbryt varning!



Men goda blev dom tyckte jag och Johan.
Julius vägrade att äta och spottade ut maten, som man numera gör med all mat som han inte har ätit förut. Suck, pust och stön...så otroligt tacksamt. Lika bra att hålla sig till de gamla traditionella maträtterna! Det slutade med att vi fick laga till lite fiskbullar & potatis till honom.

När ungarna hade lagt sig blev det en löprunda på spåret för mig, skönt efter kvällens bravader i köket. Det gick bra att springa också, även om jag fick gå emellanåt.


Kommentarer
Postat av: Lina

Herregud Linda vart får du all energi i från =) Egna kåldolmar lät asgott och Mindie är lika som Julius, jag måste alltid berätta vad saker är som hon äter annars vägrar hon öppna munnen. Och äter dåligt gör hon ändå...

2011-08-17 @ 23:22:55
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0