Ny vecka.

Nu har jag inte skrivit på några dagar igen. Typiskt. Har helt enkelt inte hunnit med det. Lördagen i fjällen var skön. Strålande sol. Vi spenderade hela dagen ute och lekte i snön. Johanna & Magnus med barnen åkte hem på dagen, så vi var själva där med mormor & morfar till på söndag. Då fick vi sova i stora stugan :) Vi städade stugan, packade och körde ner lite grejer till bilarna. Tittade på Melodifestovalen med en STOR skål fruktsallad. På söndagen åkte vi hemåt direkt efter frukosten. Livia fick magsjuka (eller nå´t liknande) hon har bajsat ner sig ett x antal gånger sedan natten till lördagen. Bilresan gick bra. Jag körde själv. Barnen tittade på film. Alltså bara man har dvd-spelare i bilen så kan man ju köra hur långs som helst! Livia lyckades hålla sig från att bajsa. Men så fort vi kom hem och innanför dörren så sket hon ner sig totalt så vi fick tvätta kläder, filt och matta. I natt fick vi tvätta alla sängkläderna! 

Så skönt att vara hemma igen! Och det var så skönt att få komma bort också. Välbehövligt för både mig och Julle. Trött som sjutton var jag igår, dock. Kändes som om jag inte hade sovit på hela veckan. Vilket jag nästan inte har gjort heller. Det är hopplöst för mig att sova i samma rum som båda barnen. Vaknar av minsta lilla ljud. Så i natt var Johan snäll och tog hand om barnen, så jag kunde sova. Han har ju för sjutton sovit en hel vecka! Men han har varit duktig som har städat, tvättat och grejat. Och sen fortsatte han att tvätta när vi kom hem med en hel väska full med tvätt :)

Sen tog han bilen (som han har varit utan 1 hel vecka) och handlade mat. 

Nu är vi redo för en ny vecka! Med vardag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0