Gamla lakan.

Jag har den senaste tiden märkt att det är populärt med gamla lakan.
Att sy om dom till gardiner. Eller något annat skoj.

Så rotade i garderoben. Och vad fann jag?
- Jo 3st lakan och 3st små bebis örngott.
Broderade och med spets. 
Även några fler lakan, men väldigt slitna och med hål lite överallt. 
 
Minns att mor min skickade med mig dom hem, mot min vilja, när Julius låg i magen.
Nu är jag glad att hon gjorde det! Jag vill ha fler fina lakan. Så jag kan sy gardiner och annat skoj. 
Skulle vilja fixa en köksgardin. Det behövs. Men känner samtidigt att det kanske är dumt om vi snart ska flytta till hus. Och vill göra gardiner till dom fönstrena. Så väntar nog. Men samlar gärna på mig under tiden :) 


Något sånt här fint kanske jag lyckas göra utav dessa tyger...


Åh, vill ha hus nu...har så mycket idéer om hur jag vill ha det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0