Bakartagen

Idag ville Julle baka. Sagt och gjort. Vi slängde ihop en sockerkaka med kardemumma. Han måttade ihop alla ingredienser så duktigt. När jag sedan skulle ta fram formen kom jag på att jag hade kastat den. För att den var sönder. Vi hade en sån där med avtagbar botten. Och den läckte så all smet rann ut och brände fast i ugnen. Inte kul. Måste köpa en ny snarast! Jag knackade på hos grannen och fick låna deras sockerkaksform :)



Den blev riktigt bra. Helt perfekt. Första gången vi provar kardemumma smak. Rekommenderas verkligen! Hittade receptet i Leila Lindholms bakbok a piece of cake. Packeterade in två bitar i folie som grannen fick. Som tack för lånet av formen. En liten smakbit sådär :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0