Rätt Fett

Jag har fått en inbjudan på fb till en föreläsning om kost för barn, hur dom påverkas av maten osv.
Föreläsningen är den 2 nov i ABF-huset - Köpmangatan 1 i Ludvika.

Träffa en vän idag som sa att det handlade om LCHF.

What? tänkte jag då.

Ska barnen äta enligt LCHF-metoden?
Det kan väl knappast vara det bästa för barnen??
När det gäller barnen tror jag nog mest på att tallriktmodellen/husmanskost är det bästa!
Jag tycker dom ska äta lite av allt - kolhydrater, protein, grönsaker, fett och frukt.

Försökte googla fram och se vem det är som föreläser och hittade rätt!
Det är Helena Wester - LCHF kostrådgivare.
Kolla in hennes hemsida här!

I övrigt verkar hon ju duktig och ha massa utbildningar osv.
Får se om jag går och lyssnar på henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0