Majsplättar m. bacon

Idag hade jag noll inspiration till middagen.
Trött på det gamla vanliga.
Ingen ork att sitta och söka på nätet.

Tittade i frysen och tog fram ett baconpaket. Vi har fullt med matlådor i kylen så vi har lunch till morgondagen iaf, det behödes inte fixas. Tänkte tråkigt för mig själv att jaja jag slänger ihop en baconsås m. makaroner. Men så fick jag se att det fanns recept på baconpaketet. Spännande! Det måste provas!

Gjorde dock inte precis som det stod där. 

Blandade ihop mjöl, bakpulver, salt, mjölk och ägg.
Hällde i 3 små burkar med majs och förstekt gullök.
Körde sen lite med mixerstaven i smeten för att krossa sönder majskornen och få lite slätare smet. 
Sen är det bara att steka.

Vi åt det med bacon. Man kan även ha en fin grön sallad. Eller bara med sylt och grädde. Man kan äta de som mellanmål eller till frukost! Hur bra som helst. Och jag tyckte dom var jättegoda, väldigt mättande. Julle tyckte bläääää, men baconen åt han. Livia åt för fullt :) hon bara matade in fulla munnen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0