Örebro

Gårdagen i Örebro var ett härligt avbrott i vardagen.
Livia var hos mormor hela dagen. Julius och jag lämnade Ludvika 8.30, kom till Örebro 10.00 och där stod Mathilda och väntade på oss. (Julle var så duktig på tåget och satt på sin plats under hela resan!) Vi tog en promenad med hennes hund Alvin. Åt våfflor. Sen blev Julle såååå trött! Han sov i vagnen medan vi gick i affärer.

Köpte 2 t-shirts till mig själv och en fest-plånka från "Monki".



Var in på butiken "Bubbel" och lärde Thilda allt om barn-märkeskläder :)
Där finns märken som Hummel, Villervalla, Me Too, Mexx, Ej Sikke Lej, Geggamojja & Molo.
Köpte en Mexx tröja till Julle och ett Villervalla-set till Livia, samt varsin Geggamojja-snutte till båda. Har köpt så mycket begagnat den senaste tiden så tyckte dom kan få lite nytt till jul :)



Johan fick så klart inte bli utan, så barnen köpte en julklapp till honom :)

Kvart i fyra lämnade vi Örebro. Köpte med mig en bulle och ett äpple som vi fikade på, vilket var en dum idé då Julle fick världens sockerkick och kunde inte sitta still 1 sekund! Alla andra resenärer tyckte säkert att vi var super-dryga och att Julle var världens ouppfostrade unge - han skulle klättra på alla säten, leka titt-ut med alla, springa i gången. Det var en lättnad att få kliva av tåget, fast jag fick dra med Julle för han skulle minsann inte gå av tåget!

- Tåg, tåg, tåg.
Är det enda ordet han kan säga just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0